Back to school

Geplaatst op Geupdate op

Het nieuwe schooljaar gaat zo weer van start. Hoe pak je het aan?

Ik voel de onrust en bezorgdheid bij mezelf alweer toenemen en bedacht me dat ik niet de enige ongeruste mama zal zijn.

Back to School - are you ready

Maar hoe pak je het aan?

Eerst en vooral adem eens volledig uit! Studies tonen aan dat uitademen net dat deel van ons zenuwstelsel activeert dat je tot rust brengt. Herhaal dus maar een paar keer. 🙂

En verder, doe het eens anders. (Duh!).

Kijk dit is wat ik bedoel: in plaats van je af te vragen “welke school is nu de beste?” of “hoe kan ik het dit schooljaar beter aanpakken?” focus je op een andere vraag.

Kies er resoluut voor om in te zetten op emotionele regulatie en verhoging van de zelfredzaamheid van je kind. Beiden zaken die je makkelijk kunt bereiken door middel van een dagelijkse QST massage.

Best om je niet te focussen op hoe je het schoolsysteem zou willen veranderen maar in plaats daarvan je te richten op het vermeerderen van de draagkracht van je kind, zodat zij/hij zich in elke situatie goed kan voelen. Dan zou je wel eens een drastisch ander resultaat kunnen bereiken.

Daarom heb ik een begeleidingstraject in groep gecreëerd. Om ouders te leren zelf de QST massage te geven, hen te motiveren om door te zetten zodat hun kinderen stabieler kunnen worden met meer focus en zich makkelijker kunnen reguleren.  Hierdoor kunnen ze in een positieve feedbackloop terecht komen en zich gaan focussen op hun successen.

Het is trouwens de eerste keer dat ik zo’n begeleidingstraject uitwerk specifiek voor ouders die verder weg wonen. (Ik woon in Antwerpen). En om die reden heb ik besloten om eerst een proeftraject te draaien aan een zéér voordelige prijs, dus als je interesse hebt dan kun je hier een kijkje gaan nemen: http://bit.ly/2uJ94gg

Nog een kleine stelling voor vandaag: we geven elke dag het beste van onszelf met de emotionele capaciteit die we op dat ogenblik bezitten. Wees dus dus steeds lief voor jezelf.

Tot snel weer

Sabine

x

x

x

x

x

Geef een reactie

